Ukas øvelse - Burpee pullup

Ukas øvelse - Burpee pullup

Postet av Aktiv Bedrift den 11. Des 2012

Ønsker du en helkroppsøvelse? Da må du sjekke denne! Her bygges det muskler, brennes fett og utfordrer kjernemusklene.

Ukas øvelse er en supereffektiv helkroppsøvelse. Det er vanskelig å finne en som matcher. Øvelsen er uslåelig i kombinasjonen forbrenne fett, bygge muskler og utfordre kjernemuskulatur.

Denne kombinasjonen gjør øvelsen til en rask og effektiv helkroppsøvelse.

Utførelse


1. Start under en kroppshevingsstang/ringer med begge bena i underlaget og med handflatene i gulvet. Stram kjernemusklene


2. Spark/hopp slik at bena kommer bakover du du kommer ut i armevingsposisjon. Stram magen.


3. Gjør en armheving.


4. I slutten av armhevingsbevegelsen, hopp fremover ved hjelp av armene slik at du kommer i knebøyposisjon.


5. Bruk lår til å hoppe opp i kroppshevingsstanga/ringene.

6.. Ha bena strake og dra deg over stanga/ringene med haka.


7. Senk deg rolig ned. Slipp deg ned på gulvet og gjenta.

Muskler som blir trent
I armhevingsøvelsen trenes brystmusklene, skuldermusklene og armstrekkerne (triceps). I knebøy/hoppbevegelsen trenes sete, lår og legger. I kroppshevingsbevegelsen trenes de brede ryggmusklene, armbøyere (biceps) og nakke. Kjernemuskulatur blir aktivert gjennom hele kombinasjonen.

Faremomenter
Ingen direkte faremomenter. Men tenk på å gjøre øvelsen i et tempo du behersker. Utføres øvelsen i et for høyt temp er det lett at det blir halve bevegelser.


0 Kommentar

Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.

Powered by: Bloc